Airsoft Kempen
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Airsoft Kempen

Welkom op onze forum
 
IndexPortaleZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Berget 2007

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
BB Mankepoot
Admin
Admin
BB Mankepoot


Aantal berichten : 138
Leeftijd : 54
Localisation : Antwerp provence
Registration date : 12-06-07

Berget 2007 Empty
BerichtOnderwerp: Berget 2007   Berget 2007 Icon_minitimema jun 25, 2007 10:57 pm

Plaats hier je verslag en of relaas over dit evenement.. cyclops
Terug naar boven Ga naar beneden
https://masq.actieforum.com
WhiteAce
Sergeant
Sergeant
WhiteAce


Aantal berichten : 70
Leeftijd : 56
Localisation : Veghel
Registration date : 20-06-07

Berget 2007 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Berget 2007   Berget 2007 Icon_minitimema jul 02, 2007 4:00 pm

(Voor hen die zin hebben in de lange versie... Ik ben nog bezig daarmee, heb inmiddels al bijna 8 pagina's geschreven... komt later deze week in pdf formaat online beschikbaar)



Tsja, en wat vond ik er verder van...

Ik heb echt een geweldige tijd gehad... had het voor geen goud willen missen.
Waffelke had een goed "off game" basecamp opgezet en meteen bleek al dat we daarmee de best georganiseerde groep waren. Bijna alle spetsnaz deelnemers hadden daar ook hun tent opgezet.

De 1e missie begon overigens al op de donderdag om 13:00 uur. De rest begon pas een halve dag later.
We gingen met zo'n 50 man (30 spetznas 15 infanteristen en 5 engineers) naar een ander eiland - de bus begaf het bijna!!
Hier hebben we onder mijn leiding 5 objectives behaald. 4 doelen moesten worden uitgeschakeld en 1 diplomaat moesten we gevangen nemen. We hadden daar 24 uur de tijd voor... we behaalden de doelen binnen 9 uur!! Gelukkig maar, want het was door de regen nét iets té koud geworden voor de meesten.
De dagen erna bleef een deel van de spetsnaz groep op de rode basis om deze te verdedigen en een deel ging steeds op missie. We kregen/deden verkennings missies, patrouilleerden en vernietigden diverse doelen.
Op de basis zelf vuurden wij van de spetsnaz de infanterie aan om vooral te verdedigenen... dat was érg nodig, want als er een aanval kwam, bleef een groot deel van de mensen gewoon bij hun tentje staan kijken. Door onze inzet, kwamen velen echter tóch in beweging.
Op zaterdag middag leek het alsof de Allied forces met hulp van de Swedish en de Finnish forces een grote aanval zouden gaan doen. We hadden daarvoor extra fortificaties aangebracht en een 2e compagnie weten te mobiliseren... de aanval bleef echter uit en Härnösand werd door onze raket 'genuked'
Daarna was het op naar het Zweeds kamp. Daar moest nog 1 van de 3 kanonnen worden uitgeschakeld en dan was de victory compleet...
Van een afstand heb ik gehoord dat er vele aavalsgolven zijn geweest door onze 'main forces' zo'n 550 man moet dat zijn geweest. Man! Van zo'n afstand was dit echt geweldig om te horen... stel je voor hoe het moet zijn geweest om er zelf bij te zijn!!!
Ik zelf was toen met Blackstar en Painless op een andere missie... Waffelke had nl vergeten ons op te halen...
Het hele Zweedse kamp werd schoongeveegd en de victory was overweldigend! Stel je voor: Zo'n 500 man die allemaal tegelijk een aanval uitvoeren... golf na golf spoelen massa's airsofters aan op de Zweedse stellingen... Ik heb het dus alleen maar gehoord van een afstand, maar wat ik hoorde was en geweldige klank in mijn oren... HURRAAA!!! keer op keer en dat fluitje van de CO's die alle spelers naar boven stuurden... geweldig!!! Jammer dat de meesten van de lezers er niet bij waren...



Er werd echter niet alleen geairsoft.
We hebben vele vriednschappen kunnen sluiten met mensen uit allerlei landen van Europa. Rusland, Tschechië, Polen, Duitsland... en Zweden natuurlijk.
Veel kletsen, Wodka drinken, kampvuur, gezelligheid, te weinig slaap, geen douche. Kortom een geweldige tijd.

Enig écht minpuntje was het overlijden van één van de deelnemers.
Deze Urban werd 's morgens niet wakker en zijn teamleden haalden hem uit zijn tent. Ze hebbben onmiddelijk een ambulance laten komen en zijn met reannimatie begonnen. Natdat de ambulance Urban had meegenomen is hij uiteindelijk in de ambulance alsnog overleden aan hartfalen. Het geheel had overigens niets met airsoft te maken. Het was een combinatie van overgewicht, suikerziekte en een slecht hart. Neemt niet weg dat het een enorme domper was op alle fijne dingen die er ook waren.
Later - op vrijdag middag - werd er en kort moment genomen om Urban te herdenken. Iemand van de Crew sprak een paar woorden en ook een uitgenodigde priester kreeg het woord. Toen deze het woord nam, deed iedereen uit respect zijn pet af... Ik was enorm onder de indruk van de saamhorigheid van dit moment. Respect!!
Op zaterdag heb ik nog met de mensen van het nazorg team gesproken. Zij waren enrom onder de indruk van de vrineschapsbanden die er onder airsofters zijn. Voordag ze hier kwamen hadden ze alleen een vage indruk van 'een stelletje soldaten" die oorlogje speelden... nu hebben ze het van een héél ander kant kunnen zien...

WhiteAce
Terug naar boven Ga naar beneden
plumley
Sergeant
Sergeant
plumley


Aantal berichten : 78
Leeftijd : 52
Localisation : begijnendijk
Registration date : 22-06-07

Berget 2007 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Berget 2007   Berget 2007 Icon_minitimedi jul 03, 2007 8:28 pm

volgende ben IK er bij zeker weten Twisted Evil
Terug naar boven Ga naar beneden
WhiteAce
Sergeant
Sergeant
WhiteAce


Aantal berichten : 70
Leeftijd : 56
Localisation : Veghel
Registration date : 20-06-07

Berget 2007 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Berget 2007   Berget 2007 Icon_minitimedi jul 03, 2007 10:04 pm

https://s200.photobucket.com/albums/aa72/WhiteAce7/Berget%205/

Hier staan een paar fototjes die ik geschoten heb... helaas geen echte acie foto's maar ja...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Berget 2007 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Berget 2007   Berget 2007 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Berget 2007
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» BERGET 6 Convoi Operations 25 t/m 29 juni 2008
» Fort Core - 20/21 oktober 2007

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Airsoft Kempen :: Rapportage en Verslagen-
Ga naar: